tiistai 17. lokakuuta 2017

Yllättäviä kohtaamisia partnerikokoontumisessa


Maanantaina olin mukana ensimmäisessä tutkimustilanteessa – partnerikokouksessa. Krusa evaluaation tarkoituksena on koota myös partnereiden mielipiteitä siitä, miten he kokevat yhteistyön radioaseman kanssa. Yksi arviointitilanteessa mukana olija oli pastori Ravy Van Luterilaisesta tunnista. Tietysti olin kiinnostunut heidän työstään, onhan Luterilainen tunti yksi vanhimpia kristillisen radion sisältökonsepteja maailmassa. 

Luterilainen tunti tarjoaa raamatunopetuksen lisäksi kahta raamattukirjekurssia, toista lapsille ja toista aikuisille. Lasten kurssiin kuuluu nukketeatteria.
Sain myös oppia että Phnom Penhissäkin on luterilainen seurakunta. Siispä sinne joku sunnuntai.

Partnerikokouksessa sain myös tavata henkilön jonka nimen olen usein kuullut mutta en koskaan aiemmin tavannut. Solinan piti tulla minun kämppikseksi Manilaan kun asuin siellä, mutta tulo viivästyi. Nyt sain haastatella häntä. Hänellä on todella mielenkiintoinen tausta. Hän selvisi punaisten khmerien kidutuksesta Battambangissa. Edellisenä iltana olin juuri katsonut elokuvan ’First they killed my father’, joten punaisten khmerien esiintulo, ja kansalaisten karkoittaminen luontoon, ja perheiden hajottaminen olivat mielessäni. Solina koki kaiken sen. Mutta Jumala puhutteli häntä luontonsa kautta. Solinalla oli tapana rukoilla ’Jumalaa joka loi ensimmäisen sadon’.


Solinan tuottamia sisältöjä kuten ’Raamatun naisia’, ’Minuutti Jumalan kanssa’ radioidaan sekä Krusa-FMllä että lyhytaalloilla.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti